პროექტის გეგმა


სასწავლო მოდულის ავტორი
სახელი და გვარი
შორენა  ქურდაძე
რაიონი
დიდუბე-ჩუღურეთი
სკოლა
№155 საჯარო  სკოლა
ქალაქი, შტატი
თბილისი
მოდულის  მონახაზი
მოდულის  დასახელება
იყავი  ჯანმრთელი. არ  დაემონო  თამბაქოს.
მოდულის შინაარსი
X კლასის  მოსწავლეები  მოიძიებენ  ინფორმაციას  თამბაქოს მავნე  ზეგავლენის  შესახებ.  შეიმუშავებენ  კითხვარის  ფორმას და ჩაატარებენ  სასკოლო  კვლევას 8-12  კლასებში თამბაქოს  მწეველობასთან  დაკავშირებით. შედეგების  გაანალიზების  საფუძველზე მოამზადებენ  ელექტრონულ  პრეზენტაციებს, სადაც  მონაცემები  გრაფიკული  სახით  იქნება  გამოსხული. იმსჯელებენ პრობლემის  გადაჭრის  გზებზე,  ჯანსაღი  ცხოვრების  წესის  აუცილებლობაზე. დაგეგმავენ  შემდგომ  ნაბიჯებს:  დაამზადებენ ანტისარეკლამო  ბუკლეტებს  და  ვიდეო  რგოლს,  მოაწყობენ  სასკოლო  აქციას :  “არ  დაემონო  თამბაქოს. იყავი  ჯანმრთელი.”
საგანი
ბიოლოგია
დონე/კლასი  
კლასი. საშუალო  საფეხური
განხორციელების დროის ჩარჩო
8 კვირა
მოდულის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
ბიოლ.X.9. მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს სატრანსპორტო სისტემის მნიშვნელობა  ორგანიზმისათვის.
    აანალიზებს ჯანსაღი ცხოვრების წესის და ჯანმრთელობაზე მოქმედი რისკ-ფაქტორების ზეგავლენის შემცირების მნიშვნელობას;
კვლ.X.3.1.     მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების  გამოყენებით.                
კვლ. X.4.1.  მოსწავლეს შეუძლია  მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
      ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
         იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი და სიტყვიერი ფორმით;
საინფორმაციო, მედია და ტექნოლოგიური უნარ-ჩვევები
          ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
სოციალური და კულტურული უნარ-ჩვევები
             ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობა;


მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
მოსწავლეები  შეძლებენ:   თამბაქოს  მწეველობასთან  დაკავშირებული  კვლევის  დაგეგმვას, განხორციელებას, მონაცემებთა  დახარისხებას, დამუშავებას  და  პრეზენტაციის  სახით  წარმოდგენას. მოიძიებენ ინფორმაციებს  თამბაქოს  შესახებ, იმსჯელებენ ჯანსაღი  ცხოვრების  წესის  დაცვის  აუცილებლობაზე  და  გაანალიზებენ იმ  რისკ  ფაქტორებს  რაც  თამბაქოს  მოწევასთანაა  დაკავშირებული. ინდივიდუალურად  შექმნიან  ანტისარეკლამო  ბუკლეტებს, საუკეთესოს  გამოიყენებენ  სასკოლო  აქციაზე: „არ  დაემონო  თამბაქოს, იყავი  ჯანმრთელი“
სასწავლო გეგმის განმსაზღვრელი კითხვები

ზოგადი კითხვა
-         შეუძლებელის  დაძლევა  შესაძლებელია?

თემატური კითხვები
-         როგორ  დავიცვათ  ჯანსაღი  ცხოვრების  წესი? შესაძლებელია  თამბაქოს  მოწევის  სურვილის  დაძლევა?

შინაარსობრივი კითხვები
-        რა  ზიანს  აყენებს  თამბაქო ცალკეულ  სისტემებს. მაგ  სასუნთქ, ნერვულ  სისტემას  და  ა.შ.?









შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო



პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










·    მოსწავლის საჭიროებების განმსაზღვრელი კითხვარი

·    მონაცემთა  ანალიზის რუბრიკა
·    პრეზენტაციის  რუბრიკა


·    ბროშურის  დამზადების  რუბრიკა
·    დისკუსიის  რუბრიკა
·    ჯგუფებზე დაკვირვება.

·    შედეგების  მონიტორინგის კითხვარი

·    თვითშეფასების  კითხვარი



შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
წინასწარ  გამზადებული  კითხვარების  საშუალებით შეფასება  დასაწყისში  მოსწავლის საჭიროება  და დასასრულს შედეგების   მონიტორინგისას გამოვიყენებ ჯგუფური და ინდივიდუალური თვითშეფასების კითხვარს.
რუბრიკების საშუალებით  შეფასდება: მონაცემთა  ანალიზი,  პრეზენტაცია, ბროშურის  დამზადება, დისკუსიაში  მონაწილეობა.
ეტაპობრივად ჩანაწერების  საშუალებით  შეფასდება  დაგეგმვისა  და მართვის  უნარები.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
·        ჯანსაღი  ცხოვრების  წესის  მნიშვნელობის გაცნობიერება, ორგანიზმზე  თამბაქოს  მავნე  ზეგავლენის  შესახებ  ინფორმაციის  ფლობა.
·        ინტერნეტით ინფორმაციის მოძიება და დახარისხების უნარის ფლობა.
·        ვორდის, ექსელის  და ვიდეო რგოლის შესაქმნელი პროგრამის  ცოდნა.
სასწავლო პროცედურები
I კვირა. პროექტის  დასაწყისში   ვატარებ  გაკვეთილს  თემაზე  ჯანსაღი  ცხოვრების წესი, სადაც  წინ  წამოვწევ  შეკითხვას:  შეუძლებელის  დაძლევა  შესაძლებელია?  მოსწავლეებთან ერთად ვიმსჯელებ იმ  ჩვევებზე  და  ქმედებებზე, რაც  ადამიანის  ჯანმრთელობისთვის  საზიანოა. მოსწავლეები გამცემენ თემატურ და შინაარსობრივ კითხვებზე პასუხს. ამის  შემდეგ  გავაცნობ  მოსწავლეებს  კვლევითი- პროექტის  ჩატარების იდეას, მოვისმენ მათ მოსაზრებებს და  ვთხოვ  დამეხმარონ  პროექტის  ეტაპების დაგეგმვასა  და განხორციელებაში. გაკვეთილზევე   წინარე  ცოდნის  შესაფასებლად  გამოვიყენებ  კითხვარს. შედეგების ანალიზის საფუძველზე მომდევნო გაკვეთილზე კლასს დავყოფ 5 ჯგუფად (გავითვალისწინებ საინფორმაციო ტექნოლოგიების ფლობას). თვითოეულ ჯგუფს დავავალებ ინსტრუქციის  გათვალისწინებით შეიმუშავონ  თამბაქოს  მწეველობასთან დაკავშირებული კვლევის  კითხვარი, შევჯერდებით საბოლოო ვერსიაზე  და ვიმსჯელებთ კვლევის  ჩატარებასთან  დაკავშირებულ  საორგანიზაციო  საკითხებზე.
II-III კვირა.  2  კვირის  განმავლობაში  მოსწავლეები ჩაატარებენ  8-12  კლასებში ანონიმურ  გამოკითხვას და შემდგომ მოახდენენ  კითხვარების ასაკის  მიხედვით დახარისხებას.
IV კვირა. თვითოეულ  ჯგუფს  დაევალება ერთი  კვირის  ვადაში დაამუშავოს კვლევის  მონაცემები  ერთი  ასაკობრივი  ჯგუფის  მიხედვით. მასალები ექსელის ელექტრონულ  ფორმატში განათავსონ და  გაუზიარონ  თანაჯგუფელებს  და მასწავლებელს.
V–VI კვირა.
ხუთივე ჯგუფს მივცემ დავალებას  თემატიკების  მიხედვით  მოიძიონ ინფორმაცია და  დაამუშაონ ზეპირი პრეზენტაციისათვის. მომზადონ  ანტისარეკლამო ვიდეო რგოლი. გაითვალისწინონ ინსტრუქციები. ჯგუფებში თემებს შემთხვევითობის პრინციპით გადავანაწილებ. სამუშაოს ისე დავაკომპლექტებ, რომ თვითოეულმა  ჯგუფმა იმუშაოს  ორ თემაზე, რომელთაგან ერთი  აუცილებლად  იქნება  თამბაქოს  მავნე  ზეგავლენა  ადამიანის ორგანიზმის ერთ  კონკრეტულ  სისტემაზე  და  მეორე კი - უფრო  ზოგადი. მაგ:
  1. თამბაქო -  გლობალური  საფრთხე და მისი  ზეგავლენა  ნაყოფის განვითარებაზე.
  2. თამბაქო – კულტურული  მცენარე და მისი  ზეგავლენა  სასუნთქ  სისტემაზე.
  3. შხამიანი  კოკტეილი და თამბაქოს  ზეგავლენა  ნერვულ  სისტემაზე.
  4. თამბაქოს  ისტორია და თამბაქოს  ზეგავლენა  სისხლის  მიმოქცევის  სისტემაზე.
  5. თამბაქო - რეკლამირებული  სიკვდილი და მისი ზეგავლენა  საჭმლის  მომნელებელ  სისტემაზე.
VII – VIII კვირა. თვითოეული  მოსწავლე ერთი  კვირის  განმავლობაში ინდივიდუალურად  მოამზადებს  თამბაქოს  მწეველობასთან  დაკავშირებულ ანტისარეკლამო ბუკლეტს  და  წარუდგენს მასწავლებელს.  მოსწავლეები  შეარჩევენ  5  საუკეთესო  ბუკლეტს  რომელსაც  გადავამრავლებთ და  გამოვიყენებთ  სკოლის  მაშტაბით  აქციის  ჩატარებისას   “არ  დაემონო  თამბაქოს, იყავი  ჯანმრთელი“.
დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები

·        კლასში არა მყავს

არაქართულენოვანი
მოსწავლეები
·        კლასში არა მყავს  

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
·        გადავანაწილებ სხვადასხვა ჯგუფში და დავაკვირდები ჯგუფი რამდენად ეფექტურად გამოიყენებს ამ რესურს.
სასწავლო მოდულისთვის საჭირო მასალები

ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ, პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)            

 ფოტო კამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტ კავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო  
 ვიდეო კამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია  – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, პროექტი ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელ-ფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტ-დისკზე  
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტ ძიება
 მულტიმედია

 ვებ-გვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა (ექსელი, Movie Maker)  
ბეჭდვითი მასალები
ცხოვრების  ჯანსაღი  წესი  და  უსაფრთხო  ქცევა
ინვენტარი/მასალები
·        საქაღალდე,  მოსწავლის ელექტრონული და ბეჭდვითი ნამუშევრებისთვის
·        კონტეინერი კვლევის ჩასატარებლად. ფურცლები  ბუკლეტებისათვის.
ინტერნეტ რესურსები
სხვადასხვა სურათები  და  ინფორმაციები  თამბაქოს  შესახებ:
სხვა რესურსები
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.