სასწავლო მოდულის ავტორი
|
|||
სახელი და გვარი
|
შორენა ქურდაძე
|
||
რაიონი
|
დიდუბე-ჩუღურეთი
|
||
სკოლა
|
№155
საჯარო სკოლა
|
||
ქალაქი, შტატი
|
თბილისი
|
||
მოდულის მონახაზი
|
|||
მოდულის დასახელება
|
|||
იყავი ჯანმრთელი. არ დაემონო
თამბაქოს.
|
|||
მოდულის შინაარსი
|
|||
X კლასის მოსწავლეები
მოიძიებენ ინფორმაციას თამბაქოს მავნე ზეგავლენის
შესახებ. შეიმუშავებენ კითხვარის
ფორმას და ჩაატარებენ
სასკოლო კვლევას 8-12 კლასებში თამბაქოს მწეველობასთან დაკავშირებით. შედეგების გაანალიზების საფუძველზე მოამზადებენ ელექტრონულ
პრეზენტაციებს, სადაც
მონაცემები გრაფიკული სახით
იქნება გამოსხული. იმსჯელებენ
პრობლემის გადაჭრის გზებზე,
ჯანსაღი ცხოვრების წესის
აუცილებლობაზე. დაგეგმავენ
შემდგომ ნაბიჯებს: დაამზადებენ ანტისარეკლამო ბუკლეტებს და ვიდეო რგოლს,
მოაწყობენ სასკოლო აქციას :
“არ დაემონო თამბაქოს. იყავი ჯანმრთელი.”
|
|||
საგანი
|
|||
ბიოლოგია
|
|||
დონე/კლასი
|
|||
X კლასი. საშუალო საფეხური
|
|||
განხორციელების დროის
ჩარჩო
|
|||
8 კვირა
|
|||
მოდულის საფუძვლები
|
|||
შინაარსობრივი
სტანდარტები და ინდიკატორები
|
|||
ბიოლ.X.9. მოსწავლეს შეუძლია
დაასაბუთოს სატრანსპორტო სისტემის მნიშვნელობა
ორგანიზმისათვის.
•
აანალიზებს ჯანსაღი
ცხოვრების წესის და ჯანმრთელობაზე მოქმედი რისკ-ფაქტორების ზეგავლენის
შემცირების მნიშვნელობას;
კვლ.X.3.1. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა
წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალების
გამოყენებით.
კვლ. X.4.1. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
• ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად
და კითხვებზე პასუხების გასაცემად
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
•
იდეებისა და აზრის
ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი და სიტყვიერი ფორმით;
საინფორმაციო, მედია და ტექნოლოგიური უნარ-ჩვევები
•
ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად
გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
სოციალური და კულტურული უნარ-ჩვევები
•
ადეკვატურად და პროდუქტიულად
თანამშრომლობა;
|
|||
მოსწავლეების
ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
|||
მოსწავლეები შეძლებენ:
თამბაქოს მწეველობასთან დაკავშირებული კვლევის
დაგეგმვას, განხორციელებას, მონაცემებთა
დახარისხებას, დამუშავებას
და პრეზენტაციის სახით
წარმოდგენას. მოიძიებენ ინფორმაციებს
თამბაქოს შესახებ, იმსჯელებენ ჯანსაღი ცხოვრების
წესის დაცვის აუცილებლობაზე და
გაანალიზებენ იმ რისკ ფაქტორებს
რაც თამბაქოს მოწევასთანაა დაკავშირებული. ინდივიდუალურად შექმნიან
ანტისარეკლამო ბუკლეტებს,
საუკეთესოს გამოიყენებენ სასკოლო
აქციაზე: „არ დაემონო თამბაქოს, იყავი ჯანმრთელი“
|
|||
სასწავლო გეგმის
განმსაზღვრელი კითხვები
|
|||
ზოგადი კითხვა
|
-
შეუძლებელის დაძლევა შესაძლებელია?
|
||
თემატური კითხვები
|
-
როგორ დავიცვათ ჯანსაღი ცხოვრების
წესი? შესაძლებელია
თამბაქოს მოწევის სურვილის
დაძლევა?
|
||
შინაარსობრივი
კითხვები
|
-
რა ზიანს აყენებს თამბაქო ცალკეულ სისტემებს. მაგ სასუნთქ, ნერვულ სისტემას
და ა.შ.?
|
დიფერენცირებული
სწავლება
|
||
სპეციალური საჭიროებები
|
·
კლასში არა მყავს
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები
|
·
კლასში არა მყავს
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
·
გადავანაწილებ სხვადასხვა ჯგუფში და დავაკვირდები ჯგუფი რამდენად
ეფექტურად გამოიყენებს ამ რესურს.
|
|
სასწავლო მოდულისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ,
პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური
უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტო კამერა
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტ კავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
|
ტელევიზორი
VCR, ვიდეო
ვიდეო კამერა
ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია
– პროგრამული
უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, პროექტი ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელ-ფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტ-დისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტ ძიება
მულტიმედია
|
ვებ-გვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
სხვა
(ექსელი, Movie Maker)
|
ბეჭდვითი მასალები
|
ცხოვრების ჯანსაღი
წესი და უსაფრთხო
ქცევა
|
ინვენტარი/მასალები
|
·
საქაღალდე, მოსწავლის
ელექტრონული და ბეჭდვითი ნამუშევრებისთვის
·
კონტეინერი კვლევის ჩასატარებლად. ფურცლები ბუკლეტებისათვის.
|
ინტერნეტ რესურსები
|
სხვადასხვა სურათები და ინფორმაციები
თამბაქოს შესახებ:
|
სხვა რესურსები
|
ადგილობრივი
თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|